Co zaleca Międzynarodowa Organizacja Zdrowia?

Po co się odżywiamy? Przede wszystkim, by podtrzymać czynności życiowe, dostarczyć organizmowi składników niezbędnych do codziennego funkcjonowania. Również jednak po to, by korzystnie wyglądać i mieć dobre samopoczucie. Uwzględniają to zalecenia opracowane przez Instytut Żywności i Żywienia przy współpracy Komitetu Żywienia Człowieka Polskiej Akademii Nauk i Polskiego Towarzystwa Nauk Żywieniowych, które chcemy tutaj przytoczyć.
 

Należy odżywiać się częściej, ale mniej obficie (co najmniej pięć razy dziennie).

Najważniejszym posiłkiem jest śniadanie (zauważmy, że stoi to w sprzeczności np. z zaleceniami ajurwedy).

W kolejnych posiłkach należy łączyć różne grupy żywności: produkty zbożowe, mleko, warzywa i owoce itd.

Codziennie należy spożywać produkty zbożowe, a także warzywa i owoce - koniecznie na surowo, nieprzetworzone.

Produkty mleczne zaleca się spożywać nawet kilka razy dziennie ze względu na bogactwo witamin i minerałów.

Zaleca się umiarkowane spożycie mięsa; w miarę możności powinno się je zastępować rybami (najlepiej morskimi) i roślinami strączkowymi.

Należy ograniczyć spożycie tłuszczów, zwłaszcza zwierzęcych i zawierających cholesterol.

Do minimum należy ograniczyć spożycie soli kuchennej.

Z umiarem należy spożywać cukier i słodycze – można je zastąpić warzywami i owocami.

Konieczne jest zachowanie aktywności ruchowej, która pozwoli „spalić” nadmiar pochłoniętych kalorii.

 

Cytat na dzisiaj

Miłość Tylko osoba przepełniona miłością żyje pełnią życia. Zauważcie, że osoby zakochane są zazwyczaj zdrowe lub cofają się u nich symptomy chorobowe. Miłość jest główną podstawą, bazą zdrowia. (s. 182)
Eliminacja stresu (…) eliminacja stresu to nic innego jak proces zdrowienia. (s. 50)
Waga zależy od umysłu Umysł jest kluczem do rozwiązania problemu otyłości (albo anoreksji). (...) Nie zapanujemy nad naszym odżywianiem, przejadaniem się (lub anoreksją), jeżeli nie zapanujemy nad stanem naszego umysłu. (s. 294)
Szczęście Szczęście to stan świadomości, który może pojawić się tylko w trakcie przetwarzania złożonej informacji. Musimy zatem rozwijać naszego ducha i nasze zmysły – w ten sposób zapewnimy sobie więcej możliwości odczuwania szczęścia. (s. 39)
Dieta a zdrowie (…) zamiast dręczyć się dietą – po prostu odpowiednio się odżywiajmy. To w zupełności wystarczy, a będzie znacznie zdrowsze – i dla ciała, i dla ducha. (s. 244)
Racjonalność w pracy Dowodem racjonalności sposobu wykonywania pracy jest brak zmęczenia po jej zakończeniu (s. 117)
Świadomość a zdrowie Ciało bez świadomości jest zdrowe. Chora świadomość przenosi chorobę na ciało. (s. 262)
Żyj teraźniejszością Przeszłość nie kryje w sobie nic interesującego. Uwolnij się od niej i zacznij żyć teraźniejszością. (s. 304)
Pragnienia umysłu Umysł zawsze żąda tego, czego nie może posiąść. Im więcej posiadamy, tym większe mamy poczucie braku. (s. 287)
Siła umysłu Nie zdajemy sobie sprawy z siły, jaka tkwi w naszych umysłach, z możliwości, jakie możemy rozwinąć przy odrobinie woli i chęci. Trzeba tylko zastosować zasadę koncentracji siły, czyli nauczyć się oddzielać rzeczy naprawdę ważne od błahych i nie doszukiwać się problemów tam, gdzie ich w rzeczywistości nie ma. (s. 72)

Fundacja Witolda Bońkowskiego Potęga i Paradoksy Naszych Umysłów

KRS 0000462513
NIP 781-188-51-77
REGON 302432119

Przeczytaj

Niewyobrażalne. Potęga i paradoksy naszych umysłów traktuje o niezwykłej mocy umysłu. Wiara w potęgę i możliwości ludzkiego umysłu w pokonywaniu chorób, stresów i zmartwień jest motywem przewodnim tej pracy.

Książka Niewyobrażalne. Potęga i paradoksy naszych umysłów