Odstresowująca żywność

Sposób odżywiania ma decydujący wpływ na pojawianie się stresu, a w efekcie na powstawanie i rozwój chorób. Naukowcy już jakiś czas temu udowodnili związek diety z powstawaniem raka. Co zatem robić?
Świat przyrody dał nam owoce i warzywa, które działają na nasz organizm wyjątkowo korzystnie.
 
Ale to nie wszystko – kluczem do poradzenia sobie ze stresem wynikłym z niewłaściwego odżywiania się jest nowe spojrzenie na funkcjonowanie naszego ciała. Kluczowa jest uważność i skupienie się na tym, co dostarczamy swemu organizmowi. Odpowiednie odżywianie może stanowić bardzo silny oręż w walce ze stresem. Aby tak się stało, trzeba przestrzegać kilku prostych zasad.
 
Każdy posiłek jedz w skupieniu i ciszy. Koncentruj się na kolorach i fakturze żywności. Ciesz oczy tym, co jesz. Uważnie przygotowuj jedzenie. Nie lekceważ nawet tak prostej czynności jak obieranie ziemniaków. Przy każdej kuchennej czynności kontroluj swój oddech. Obserwuj, czy znajdujesz związek między tym, co zjesz, a sposobem, w jaki przygotowujesz posiłek.
 
Przed rozpoczęciem konsumpcji zadaj sobie pytanie, co i w jakiej ilości chcesz umieścić w swoim żołądku. Wsłuchaj się w ciało – to ono da Ci sygnał, kiedy przestać jeść. Po posiłku zwróć uwagę na samopoczucie: czy czujesz się lekko, czy ciężko. Zrozumiesz wtedy, jakie produkty dają Ci energię, a jakie ją odbierają.
 
Etykiety to Twoja lektura obowiązkowa! Spędzaj w sklepie tyle czasu, ile potrzebujesz, żeby upewnić się, że kupisz towar zdrowy, w terminie przydatności do spożycia i w pełni jakościowy. Rezygnuj z tych składników, które uznasz za szkodliwe dla Ciebie.
 

Cytat na dzisiaj

Miłość Tylko osoba przepełniona miłością żyje pełnią życia. Zauważcie, że osoby zakochane są zazwyczaj zdrowe lub cofają się u nich symptomy chorobowe. Miłość jest główną podstawą, bazą zdrowia. (s. 182)
Żyj teraźniejszością Przeszłość nie kryje w sobie nic interesującego. Uwolnij się od niej i zacznij żyć teraźniejszością. (s. 304)
Racjonalność w pracy Dowodem racjonalności sposobu wykonywania pracy jest brak zmęczenia po jej zakończeniu (s. 117)
Waga zależy od umysłu Umysł jest kluczem do rozwiązania problemu otyłości (albo anoreksji). (...) Nie zapanujemy nad naszym odżywianiem, przejadaniem się (lub anoreksją), jeżeli nie zapanujemy nad stanem naszego umysłu. (s. 294)
Siła umysłu Nie zdajemy sobie sprawy z siły, jaka tkwi w naszych umysłach, z możliwości, jakie możemy rozwinąć przy odrobinie woli i chęci. Trzeba tylko zastosować zasadę koncentracji siły, czyli nauczyć się oddzielać rzeczy naprawdę ważne od błahych i nie doszukiwać się problemów tam, gdzie ich w rzeczywistości nie ma. (s. 72)
Dieta a zdrowie (…) zamiast dręczyć się dietą – po prostu odpowiednio się odżywiajmy. To w zupełności wystarczy, a będzie znacznie zdrowsze – i dla ciała, i dla ducha. (s. 244)
Pragnienia umysłu Umysł zawsze żąda tego, czego nie może posiąść. Im więcej posiadamy, tym większe mamy poczucie braku. (s. 287)
Szczęście Szczęście to stan świadomości, który może pojawić się tylko w trakcie przetwarzania złożonej informacji. Musimy zatem rozwijać naszego ducha i nasze zmysły – w ten sposób zapewnimy sobie więcej możliwości odczuwania szczęścia. (s. 39)
Świadomość a zdrowie Ciało bez świadomości jest zdrowe. Chora świadomość przenosi chorobę na ciało. (s. 262)
Eliminacja stresu (…) eliminacja stresu to nic innego jak proces zdrowienia. (s. 50)

Fundacja Witolda Bońkowskiego Potęga i Paradoksy Naszych Umysłów

KRS 0000462513
NIP 781-188-51-77
REGON 302432119

Przeczytaj

Niewyobrażalne. Potęga i paradoksy naszych umysłów traktuje o niezwykłej mocy umysłu. Wiara w potęgę i możliwości ludzkiego umysłu w pokonywaniu chorób, stresów i zmartwień jest motywem przewodnim tej pracy.

Książka Niewyobrażalne. Potęga i paradoksy naszych umysłów